Das deutsche Schulsystem.

Idag är det operation dagsverke på skolan och det betyder att jag kan vara hemma hela dagen eftersom mitt jobbiga arbete för att tjäna in pengar till dom stackars barnen består av att vara hundvakt till våran hund.
Och eftersom våran hund är väldigt lat (och vet att jag inte går ut mer än nödvändigt med honom) så ligger han mest och sover.
Men tro inte att jag ligger på latsidan för det inte. Jag har faktiskt dammsugit och torkat golv nere och sitter nu och kämpar med en uppsats om skillnaden mellan sveriges och tysklands skolsystem. PÅ TYSKA!
Jag vill kräkas! Jag förstår inte hur man kan kunna så lite tyska efter att ha läst det i snart 4 år.
Jag kan verkligen ingenting. Men har lyckats skrapa ihop ungefär en halv sida nu och har lite kvar så jag hoppas att det inte är helt åt helvete iaf.
Men inte nog med det heller nej, nej jag har typ 100 tyska glosor tills imorron också.
ÅH vad jag älskar tyska.

Och ingen ipod har jag fått än heller.
Fick ett mail i förrgår där onoff meddelade att min kära ipod var restad så det innebär väl att jag kommer få vänta tills nästa vecka innan jag får den :( men dom hade ju iaf skickat laddaren för den känner jag att jag kommer få väldigt mkt användning av.
Eller så inte.

Har iaf laddat hem väldigt mkt bra musik som jag kan häva in på den den vackra dag den anländer :)

Nä nu ska jag återvända till mitt mkt tillfredställande tyska pluggande. 
Tacka gudarna för kaffe iallafall.

Jag återkommer!
Puss och kram. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0