Min helg i korta drag.

Åter Måndag och tråkig skola.
Sitter på skolan och ska skriva om en författare med Bella men ingen av oss är väl speciellt taggad.

Jaja det som är bra med Måndagar är iallafall att man oftast har en rolig helg att se tillbaka på.

Fredagen började med att det kom en hel hög med människor till mig och fikade och umgicks.
Sen blev jag och Anna övergiven för att alla andra bestämmde sig för att åka vidare in till stan och vi fick inte plats i bilen.
Då blev det lite tv och dator tills vi båda blev så trött att Anna gick hem och jag gick och la mig.
Inte en alldeles för rolig fredagskväll alltså.
Men Lördagen blev desto roligare. Först stora staden med Sandra och upp på maln och knäppte lite kort och fula oss.
Upptäckte när vi var i stan att MQ sökte sommarvikarier så då tyckte Sandra (som jobbar på MQ i Birsta) att  jag absolut skulle söka.
Så det blev till att åka hem och skriva cv och personligt brev. Hade ju Sassa till hjälp så det gick så bra så.
Senare på kvällen åkte hela högen tjejer in till Hudik och bowla. Vi var så jävla grym asså :)
Sen lyckades Anna och Sassa på något outgrundligt sätt som jag fortfarande inte har listat ut övertala mig att följa med ut på krogen. Så vi drog till August och resten av tjejerna drog hem eller vidare på andra äventyr.
Inne på August var det skit kul iaf, mkt dans och mkt alkohol i en härlig blandning.
Men när jag stog där och skaka mina lurviga kom jag ju på att mina lägenhetsnycklar låg i jackan som jag hade i mammas bil. Jag var med andra ord utlämnad till mitt öde utan någonstans och sova.
Som tur är har man ju underbara vänner så jag fick övernatta hos Anna :)
Fick en stor chock när jag kom hem till henne och tar av mig skon och känner att jag har ont i foten. tar av mig strumpan och foten är alldeles uppsvälld. Det konstiga är att jag inte har gjort illa mig ett dugg :S Förstår inte riktigt hur det gick till faktiskt.

Dagen ska jag väl spendera på skolan och sen dra ner till stan för att lämna in min ansökan på MQ. Tanken var också att jag skulle köpa två vårjackor som jag hittat men då har jag ju såklart glömt plånboken hemma. Inte så roligt.

Jaja nu ska jag återvända till svenska arbete. Kanske återkommer lite senare :) Tack alla inblandade för en toppen helg!
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0