Tyskland dag 8

Sådär ja... Nu är kassan lite mindre och garderoben lite större.
Men mer ska det bli...
Idag köpte jag ett par jeans, en tröja och en bolero (köpte en kjol för några dagar sen också)

Nu ligger jag utslagen i Bellas säng och kollar på när hon städar :)
Börjar jobba igen om typ 2 ½ timme :)
Tror inte det blir så länge ikväll dock... Hoppas inte det iaf :)

Idag så började jag kl 08.00 som vanligt så jag gick och åt frukost 07.30 medans Bella låg kvar och sov.
För första gången sen jag kom hit så sprutade jag på mig lite parfym innan jag gick ner till jobbet och det var ett stoooort misstag!
Jag gick och skulle städa dagrummen med Frau Roppel och när jag kommer dit och vi kanske har jobbat i 5 minuter så börjar hon nämligen hosta och typ harkla sig och sen försvann hon...
Efter ett litet tag så kom Xenia in och sa att jag skulle komma och jobba i köket istället för jag höll nämligen typ på och döda stackars frau Roppel eftersom hon är allergisk mot parfym!
Lite pinsamt men Xenia bara skrattade och sa att det inte gjorde något eftersom jag omöjligt kunde veta att hon var allergisk...

Så då fick jag skära tomater och paprika istället.
jag klagar inte för det är roligare än å städa.
Sen fick jag gå och torka lite bord här och där sen tillbaka till köket och skära smör och sen avslutningsvis skala morötter.
Kanska degdag :)

Ikväll blir det disktorkning och sen blir det nog bara deeg.
Jobbar imorgon och sen är jag ledig på Onsdag och sen jobb tors, fre och sen ledig i två dagar samtidigt som Bella :D

Det blir nice ska nog ta oss en tur till Konstanz då kanske...
För lite mer shopping :)

Har varit ganska många degkvällar för mig och Bella nu så vi kanske borde rycka upp oss och liva upp stämmningen för Martin och Robert ikväll :)
Mario har åkt hem tills på onsdag sen kommer han tillbaka och sen är han i 2 dagar sen sticker han till USA.
Lite avundsjuk kanske jag är om jag ska vara ärlig.
Men Tyrre är sjukt nice det med :)

Så då blir vi bara 4 som bor här istället.

Asså tiden här går sjuukt fort här måste jag säga men jag saknar er där hemma lite också!
Ni vet vilka ni är!
Plus att jag längtar hem för när jag kommer hem så blir jag ÄNTLIGEN 18 år!!

Man är helt seriöst 17 längre än man är något annat!

Men men nu ska jag dega lite till innan jag ska ner och slita dom sista timmarna :)

Hoppas allt är bra där hemma!
Ha det BÄST!

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0